Vissza a nyitó oldalra Üdvözöljük! 28. Ergonómiai Nyári Egyetem

Ergonómia világa > szolgáltatásaink > Termékek ergonómiai értékelése és fejlesztése

Termékek ergonómiai értékelése és fejlesztése

Mint fogyasztók jól ismerjük az elérhető termékek ergonómiai minőségét, s mint ergonómusok kötelességünknek érezzük, hogy jó minőségű - azaz biztonságos, hatékony és kényelmes használatot lehetővé tevő - termékeket hozzunk létre hazai vállalkozások számára. Az ergonómiai elvek alkalmazása a termékfejlesztés során növeli a termék vagy termékcsalád használati- és újdonságértékét, csökkentheti a gyártási költségeket, továbbá javítja a magasabb színvonalú gyártás kialakításának feltételeit is.

A termékfejlesztés során az alábbi konkrét célokat tűzzük a gyártók és magunk elé:

  • első a termékbiztonság,
  • a felhasználók testméretéhez és elvárásához igazodó termékek,
  • funkcióhoz illő esztétikus kivitel,
  • igényes de költségtakarékos megoldások,
  • hatékonyság a tervezés, gyártás, és termékhasználat során,
  • minőségi fejlesztés - minőségi gyártás,
  • környezetbarát fejlesztés - környezetbarát termékek,
  • testre szabható termékek.

Egy teljes termékfejlesztési folyamat főbb lépései:

  • termékfejlesztési célkitűzések pontosítása: felhasználói kör, funkció, technológia, piaci igény,
  • meglévő saját és konkurens termékek elemzése értékelése (brench marking),
  • termékötletek generálása, válogatása, fejlesztése, kidolgozása, zsűrizése (több ciklusban),
  • elfogadott termékötletek (továbbfejlesztésnél meglévő termékek) ergonómiai- és formarészleteinek kidolgozása,
  • műszaki jellemzők kidolgozása, műszaki vázlatok és műhelyrajzok elkészítése, költségbecslés,
  • makett vagy prototípus elkészítése, vagy helyszíni művezetés,
  • termékek felhasználói tesztelése,
  • termékkísérő és eladásserkentő dokumentáció készítése.

Ergonómia világa > szolgáltatásaink > Termékek ergonómiai értékelése és fejlesztése